reklama

Manželstvo je ako jazdenie na koni

Nedávno som prišla na to, že manželstvo je ako jazdenie na koni. Ja viem, teraz si veľa z vás pomyslí: „Šibnutá Ivana! Tá je schopná snáď zamontovať kone aj do príbehu o tom, ako varila krupičnú kašu. A nie, sľubujem vám, že nikdy nenapíšem článok o tom, ako som varila krupičnú kašu. :-D Ale mnohokrát nám veci, ktoré zdanlivo spolu nesúvisia, dajú iný pohľad na vec. Stačí iba mať otvorené oči. Napokon, posúďte sami.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (57)
Prekážka
Prekážka (zdroj: Ivana O'Deen)

Oboje je vlastneo partnerstve, blízkosti a dôvere medzi dvoma tvormi. 

Často sa najazdiarni stretávam s ľudmi, ktorí tam prídu, rýchlo očistia koňa a utekajújazdiť. Ja osobne zato strávim toľko isto času na zemi s mojou kobylouako na jej chrbte. Dokonca by som povedala, že niekedy aj viac na tej zemi. To,čo iní ľudia považujú za nudnú povinnosť, ja beriem ako svoj čas navyše,ktorý môžem stráviť medzi zvieratmi, ktoré milujem. Aj keď je to niekedy možnonezáživná práca, predsa len prináša pocit blízkosti. A tak ja láskyplne žbilkujem,kefujem, hrebelcujem, češem a ošetrujem kopytá. Ako odmenu dostávam zblíženies mojimi kobylami. A tak, kým ostatní ľudia za svojimi koňmi chodia,tie moje chodia za mnou. Keď som v lete začala trénovať svoju kobylku, takmi neurobila jediný napriek. Jeden jedinýkrát dostala lonžovacím bičom (tým dlhým) po kopytách, keď na ich mňa náznakovootrčila na kopnutie. To bolo jediné jej neposlúchnutie. Musím povedať, že je mnoho ľudíprekvapených, že jej prijazďovanie išlo tak hladko. Ja viem, že je to preto,lebo ona vie, že ja ju mám skutočne rada.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tak isto je to ajv manželstve (teda bez toho biča :-D). Niekedy robím veci, ktoré ma nejakoveľmi nebavia. Chodenie na ryby za zamrznuté jazero, či návšteva automobilovýchpretekov, či ísť pomôcť kamarátovi s autom. Takisto aj Mark, ide s namina preteky koní, na rôzne zvieracie výstavy, či na tanečné vystúpenia. Neberiemeto ako nejakú povinnosť, ktorú treba náležite ofrflať, alebo ísť s znechutenoutvárou. Naopak, obaja ideme s radosťou (aj keď je treba vstať o štvrtejráno :-)), lebo vieme, že je to len ďaľšia príležitosť byť spolu a podieľaťsa na veci, ktorá robí nášmu partnerovi potešenie. Niekedy stačí iba mlčkysedieť a byť vedľa toho druhého. Slová nie sú vždy tie, čo povedia najviac.Tak, ako zohranádvojica jazdca a koňa komunikuje iba presunom váhy, jemným privretímprstov, alebo pošteklením nohou, často je to pre vonkajšieho pozorovateľa úplneneviditeľná komunikácia. Jediné, čo uvidí, je reakcia koňa. Tak aj dobrí partneri tiež vedia komunikovať pohľadom, drobným posunkom, či postojomtela. Ale túto komunikáciu si osvojíte, až keď ste si s partnerom dostatočneblízky. Zrazu budete prekvapení, ako málo stačí ku partnerskej spokojnosti. Trebasi vedieť vážiť aj maličkosti. Lebo väčšinou, na nich stojí, a niekedy ajpadá dobrý vzťah. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ďaľšia dôležitávec je dôvera. Veľmi dobre si pamätám hodinu military skákania ešte na Ziffhare.Neveliká prekážka, akých som preskočila desiatky. Ale táto stála na kopcismerom dole. Ono skákať takú prekážku je optická ilúzia. Ona je síce malá, alekeď sa k nej blížite, tak opticky vyzerá ako olympijsky skok. A ja somzapochybovala. Nie o nej, ale o sebe. Zneistela som a ona mipred prekážkou šticla (pre laikov, rovno pred prekážkou zastavila). Pričom Ziffharaje veľmi čestná kobyla, čo urobí pre jazdca maximum. Ale ona zacítila mojuneistotu. Nakoniec som povedal trénerke, že ju nedokážem mentálne preskočiť. Trénerkapochopila a nechala ma. Však napokon, načo zbytočne týrať koňa.Teraz jujazdí Brianna a tá cez tú istú prekážku skáče bez mihnutia oka. :-)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tak isto je to ajv partnerstve. Niekedy sa nám prekážka môže zdať neprekonateľná, a onoje to vlastne iba optická ilúzia v našej mysli. My zneistieme a náš parterto vycíti. Dvaja ľudia, ktorí sú si blízky vždy zaregistrujú neistotu toho druhého.A ten druhý na to určite zareaguje. Lebo každá akcia, zákonite musí vyvolaťreakciu. A nie vždy to môže byť reakcia, aká sa nám páči. Našťastie v manželstve sme dvaja rovnocenní parteri, a ten druhý nám môže byť oporou. Napokon, všetci máme svoje slabé stránky. Ale napriek tomusi myslím, že v prvom rade by sme mali zdolať svoje mentálne prekážky. Lebo tie sú skutočne iba v našej mysli a častokrát majú iba optickú ilúziu neprekonateľnosti.

Ivana O'Deen

Ivana O'Deen

Bloger 
  • Počet článkov:  113
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Dieťa šťasteny a večný optimista.Možno zasnený romantik? Zoznam autorových rubrík:  Zo života nevážneFoto-článkyNa rozmedzíMoja rodinaMoje úletyPohľad do duše US tínedžera...iba slováKobyla - filozofTam za vodou v rákosíSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu