reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Ivana O'Deen

Ivana O'Deen

Bloger 
  • Počet článkov:  113
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Dieťa šťasteny a večný optimista.Možno zasnený romantik? Zoznam autorových rubrík:  Zo života nevážneFoto-článkyNa rozmedzíMoja rodinaMoje úletyPohľad do duše US tínedžera...iba slováKobyla - filozofTam za vodou v rákosíSúkromnéNezaradené

reklama

Moje úlety

Aj kreacionisti majú právo na sexuálne fantázie

Ivana O'Deen

Aj kreacionisti majú právo na sexuálne fantázie

Každý človek ma nejaké sexuálne fantázie. Väčšinou sú to intímne veci, ktorými sa veľmi nechválime, lebo povedzme si úprimne, s niektorými fantáziami sa nedá podeliť dokonca ani s našim sexuálnym partnerom. Predsa len, nikto z nás nechce byť onálepkovaný ako „freak". Pričom väčšina sexuálnych fantázií je úplne normálna.

  • 7. okt 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 377x
  • 139
Kam sa rúti naša spoločnosť?

Ivana O'Deen

Kam sa rúti naša spoločnosť?

Nepočítajúc momentálnu záľahu článkov o lekároch, sa na blogoch dosť často vyskytujú články o úpadku našej spoločnosti, o klesajúcej morálke. Zvlášť od ľudí mladých, čo je značne prekvapujúce. Skôr by som to očakávala od ľudí starších, pre ktorých je to príznačné už od dôb, kedy vznikla reč. Vzdychať za starými dobrými časmi a nadávať na mládež je snáď už povinnosť starešiny. Dokonca by ma neprekvapilo, keby prvý používateľ protojazyka Homo habilis zabručal čosi na adresu mladšieho a tresol ho kameňom po hlave, v snahe posťažovania sa, že za jeho čias sa takéto drzé maniere neakceptovali. OK, to s tým Homo habilis som si vymyslela. Priznám sa, že neviem, akým spôsobom Homo habilis vyjadroval svoju nespokojnosť nad ich mládežou.

  • 7. dec 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 567x
  • 97
Chceli by ste žiť večne?

Ivana O'Deen

Chceli by ste žiť večne?

Chceli by ste žiť večne a bez starnutia? Viem, že je veľa ľudí, ktorých táto myšlienka fascinuje. Stačí sa pozrieť na knižnú a filmovú produkciu. Žiť navždy, nestarnúť, vychutnávať si život naplno bez akýchkoľvek dôsledkov je námetom pre nejednu knihu, či film, či možno aj ľudského snívania. Byť mladým, silným, obletovaným na veky. Mať čas na všetko. Človek by mal možnosť naučiť sa úplne všetko, čo ho zaujíma, ale čo teraz nestíha. Hrať na klavír, husle, harfu, čelo, cimbal, venovať sa archeológii, postupne prečítať všetky knihy, ktoré stoja zato, naučiť sa maľovať, stať sa oceánografom, napísať knihu, vytesať sochy z kameňa, precestovať celý svet, žiť v primitívnych podmienkach s nejakým africkým kmeňom. Je toho toľko, čo viem, že za tento život určite nestihnem.

  • 3. feb 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 448x
  • 123
Ako vás dotykový telefón o karmu pripravuje

Ivana O'Deen

Ako vás dotykový telefón o karmu pripravuje

Mám nový dotykový telefón. Veľmi sa z neho teším, lebo konečne môžem zase veselo labzovať po diskusiách na SME blogoch. A tak ja labzujem, teším sa a komentujem. Zvykám si na klávesnicu a na písmenká - minichrobáčiky. Dajú sa síce zväčšiť, ale potom sa zase strácam v texte. Má to však jednu nevýhodu. Dotyková plocha je tak veľmi citlivá, že občas pri rolovaní nechtiac kliknem náhodnému príspevku na mínus (zvláštne je, že nikdy nie na plus :-(). Vždy sa to snažím znegovať kliknutím na plus, ale som si istá, že niekedy si to ani nevšimnem. Je to pre mňa veľmi frustrujúce. A tak, keď niekedy objavíte svoje príspevky s nevysvetliteľne zníženou karmou, možno som to bola nechtiac ja. Nebite ma za to, prosím. Tí, čo ma poznajú, vedia, že ja som na mínus karmu nikdy predtým nikomu neklikla. A hoci viem, že karma je iba zábavná figúra pri mene, ktorá na reálny život nemá vplyv, aj tak ma to stále zamrzí. Dokonca až natoľko, že som mala potrebu sa vám všetkým ospravedlniť.

  • 30. dec 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 684x
  • 274
Slovensko, dávaj si pozor!

Ivana O'Deen

Slovensko, dávaj si pozor!

Neodvratne sa blížia voľby. A ja už dlhú dobu počúvam samé nádavky na našu vládu. Nieže by som sa jej zastávala, to božechráň, iba som sa tak zamyslela, že keď všetci toľko nadávajú, prečo tie voľby stále tak blbo dopadli. A ja som veru na to prišla. Vy za to nemôžete, môže za to morfógia slova „voľby". Idete k voľbám a tým pádom sa z vás budú stávať voliči a voličky. A od čoho je odvodené slovo volič? No predsa od slova voliť a to zase od slova vôľa a to je už iba krôčik ku slovu vôl. Tak ja utekám. :-D

  • 10. feb 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 990x
  • 135
reklama
Tarotová predpoveď pre Slovensko

Ivana O'Deen

Tarotová predpoveď pre Slovensko

Ľudia sú posadnutí predpoveďami. Nostradamove predpovede, Mayské kalendáre predpovedajúce koniec sveta (ináč, to už nemohli počkať až po Vianociach?), predpovede počasia a dokonca aj dlhodobé predpovede globálnej klímy. A nakoľko považujem tarotové karty asi za tak štatisticky úspešné médium ako modelové počítače klimatologických predpovedí (aj tie sa dajú interpretovať hocijako), tak som si povedala, prečo neurobiť výklad pre Slovensko (a zadarmo :-))

  • 12. jan 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 604x
  • 129
Náhodná myšlienka na pondelok

Ivana O'Deen

Náhodná myšlienka na pondelok

Vraj sme premnožení. Ľudstvo sa rozmnožuje, premnožuje a zamoruje našu jedinečnú planétu. Zachvíľu tu vraj budeme namačkaní ako  v bratislavkej MHD v rannej špičke (som počula, tak ma nebite). Ale je to skutočne s nami až také zlé? Momentálne nás je 6,778,792,700 (prebraté z googlu). Texas, ako druhý najväčší štát USA má rozlohu 696,241 km.  To je 696,241,000,000 m. A tak pomerne jednoduchým matematickým úkonom zistíme, že ak by sme všetkých ľudí nasáčkovali do Texasu (nie že by sa Texasania zrovna potešili takejto vyhliadke:-)), tak by každý človek mal zhruba 102 m životného priestoru. Celkom slušné. Teraz si vezmime, že pevnina má celkový povrch 148,940,000 km a z toho je asi 50% je neobývateľných (púšte, pohoria, močariská ...), čo nám necháva 74,470,000 km. Znova jednoduchým matematickým úkonom vypočítame, že (doplnené pre blondýnky :-) - že plocha Texasu, kde nám práve celkom priestorovo pohodlne žije všetko ľudstvo sveta) je zaokrúhlene zhruba 1% obývateľnej plochy Zeme.Zaujímavé. Nemyslíte? :-)

  • 11. máj 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 606x
  • 104
Ako sa z chudáka Malého Princa stal symbol inteleguánov

Ivana O'Deen

Ako sa z chudáka Malého Princa stal symbol inteleguánov

Priznám sa, že Malého princa od Exupéryho som čítala už dávnejšie. Veľa si z neho nepamätám. Pamätám si snáď iba dojem, ktorý vo mne zanechal. Takú neopísateľnú nevoľnosť z tej hlbočiny ľudstva. Malý princ ma nijak nechytil za srdce, asi som plytká osoba, ktorá nemá rada "hlboké" knihy, ktoré sú založené iba na múdrostiach a vnútorných osvieteniach. Som jednoduchá osoba, ktorá v knihe znesie maximálne dve, ci tri ostentatívne múdrosti sveta a narážky na zmysel života. Keď je kniha jedna súvislá múdrosť života, mám pocit, že sa udusím pod celou tou hlbokou ideou.

  • 7. máj 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 930x
  • 520
V hĺbke noci

Ivana O'Deen

V hĺbke noci

Trpím častou nespavosťou. Do medikácii sa nechcem púšťať, a tak trpím. Ale včera som zaspala ako v bavlnke. Zato ma však v strede noci zobudil sen, teda lepšie povedané mora, ... o tornádach. V duchu som sa zasmiala, že jar je v plnom prúde, lebo toto je jeden z mojich symptómov. Sny o tornádach. Včera sme mali totiž náš prvý "Tornado Watch" južne od nás. Watch znamená, ze sú priaznivé (či snáď nepriaznivé pre nás) podmienky na vytvorenie tornáda. A tak ja som o druhej v noci zisťovala zaujímavé veci.

  • 6. máj 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 302x
  • 182
Mariánska priekopa a zmysel života

Ivana O'Deen

Mariánska priekopa a zmysel života

Pred chvíľou v diskusii padla sťažnosť, že v poslednej dobe sú tu samé plytké blogy (predpokladám, že diskutujúci mal na mysli články ;-)). Neviem síce, prečo sa stažuje, aspoň sa tu neutopí, ale aj tak, vylepšujem našu blogerskú česť a píšem jeden hlboký.

  • 31. mar 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 526x
  • 41
reklama
Rok. Je to dlho, alebo krátko?

Ivana O'Deen

Rok. Je to dlho, alebo krátko?

Asi záleží na tom, či sa bavíme, alebo trpíme. :-) Ja sa rozhodne bavím. Áno, predvčerom to bol rok, čo som napísala svoj prvý článok. Najprv som nechcela písať o tom vôbec nič. Ale nakoniec mi nedalo.

  • 16. mar 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 015x
  • 12
Urgentná prosba

Ivana O'Deen

Urgentná prosba

Toť minulú nedeľu som sa dozvedela, že jeden z mojich článkov skončil v tlačenom vydaní  SME. Pretože je to môj prvý prvučičký článok v novinách (o ktorom teda viem :-)), chcela by som si ho odložiť medzi veci, čo pre mňa niečo znamenajú. Preto by som chcela poprosiť tých, čo šetria matičku Zem a noviny odkladajú do zberu a ešte ich tam nestihli odniesť, či prípadne odkladajú noviny na podkurovanie do kachlí a ešte s nimi nestihli podkúriť, či by mi láskovo neposlali stranu 19, z druhého februára tohto roku (písmom 2.2.2009). Som ochotná za výmenu poslať dnešnú stranu podľa ľubovôľe z dvoch Minnesotských denníkov. Buď Star Tribune, alebo prípadným nostalgikom stranu z Pionierskej Tlače (Pioneer Press). Prípadne pri nezáujme o Americkú tlač môžem ponúknuť na výmenu pozdrav k Veľkej Noci v ľubovolnom prevedení (výber je z klasiky, kresťanskej a srandovnej). Adresu pošlem cez Krátke Správy, tiež nazývané KS. Srdečná vďaka.

  • 9. mar 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 529x
  • 86
Manželstvo je ako jazdenie na koni

Ivana O'Deen

Manželstvo je ako jazdenie na koni

Nedávno som prišla na to, že manželstvo je ako jazdenie na koni. Ja viem, teraz si veľa z vás pomyslí: „Šibnutá Ivana! Tá je schopná snáď zamontovať kone aj do príbehu o tom, ako varila krupičnú kašu. A nie, sľubujem vám, že nikdy nenapíšem článok o tom, ako som varila krupičnú kašu. :-D Ale mnohokrát nám veci, ktoré zdanlivo spolu nesúvisia, dajú iný pohľad na vec. Stačí iba mať otvorené oči. Napokon, posúďte sami.

  • 22. jan 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 770x
  • 57
Strach a hrôza, no čo vám budem hovoriť

Ivana O'Deen

Strach a hrôza, no čo vám budem hovoriť

Brianka dostala na Vianoce netbook (to viete, v USA zúri strašná kríza :-P). Ružový. Ako druhé odo mňa vyžobronila súhlas založiť si konto v tej slávnej knihe ksichtov. Schválne som nepoužila anglickú terminológiu, lebo sú tu niektorí diskutéri na to alergickí a ja nechcem, aby niekto na základe môjho textu dostal anafylaktický šok. To si ja na triko neberiem. Behom dvoch dní mala vyše 100 e-mailov a 26 (či je číslo ešte stále platné neviem) priateľov. Ha, ale tým to neskončilo.

  • 18. jan 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 049x
  • 81
Dieťa v nás

Ivana O'Deen

Dieťa v nás

Je piatok a unavená nastupujem do autobusu, smer domov. Sadám si naproti mladému mužovi. Oblečený má pekný čierny vlnený kabat so slušivým šálom, nohavice, ktoré sú rozhodne súčasťou obleku schovaným pod kabátom, pekné vyleštené topánky. Pri uchu najnovší blackberry, kde dáva posledné inštrukcie niekomu na opačnej strane linky. Rozhodný, ale nie veľmi vtieravý hlas, cieľavedomý hovor bez zadrhávania, celá bytosť sála pocitom nenúteného vodcu. Jednoducho, taký manažérsky typ. Telefón zložil, skontroloval posledné e-maily a vytiahol šmrncovnú aktovečku. Blackberry šupol do nej, a  vytiahol...Nintendo DS, aby nenútene začal hrať Mario Brothers. Celý jeho štýl sa zmenil. Zamrvil sa a usadil sa pohodlnejšie na sedadle, uvoľnil sa, oči sa mu tak detsky rozžiarili a mixloval tam tou paličkou po tej miniobrazovke, len to tak frndžalo. A keď ešte začal jemne fúkať do mikrofónu (možno dával vietor do plachiet svojmu charakteru), tak som sa veru musela pousmiať. Mladý muž ešte vie, ako nechať stresy z práce tam, kde patria. Ja, zvierajúc fascikel dôležitých papierov pod pazuchou, som akosi už na to pozabudla. Niekedy sa nám veci pripomenú len tak jemne, nevtieravo a je na nás, a

  • 8. dec 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 695x
  • 51
reklama
Chýbaju Vám gule?

Ivana O'Deen

Chýbaju Vám gule?

Nezúfajte. Pomoc je veľmi ľahká. :-D

  • 27. okt 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 741x
  • 16
Keď ja naozaj rada umývam záchody!

Ivana O'Deen

Keď ja naozaj rada umývam záchody!

Možno sa začnete teraz rehotať ako kone, ale čo už, keď je to pravda. Umývači záchodov sú tu chudáci zatracovaní v mnohých diskusiách. Niečo o podradných robotách. Páči sa mi, ako niektorých diskutérov vie potešiť ten hrejivý pocit, že oni sú niečo viac, lebo záchody čistiť nemusia. Nuž, niektorým stačí skutočne málo ku štastiu. A pritom aj také čistenie záchoda má svoje čaro. A preto vítajte v mojej Óde.

  • 6. okt 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 430x
  • 54
Akú hodnotu má život?

Ivana O'Deen

Akú hodnotu má život?

Čísla, merania, jednotky najrozličnejších veličín. Sú v našom svete nepostrádteľné. Krása sa meria v kilogramoch a centimetroch, múdrosť číslom IQ, úspech výškou nášho konta, výkon v percentách, umenie v počtoch predaných diel a ľudské tragédie v štatistikách. Množstvo informácií, čo sa na nás valí odvšadiaľ triedime cez Google (googol = 1 nasledovaná sto nulami). Láska sa kupuje a svedomie predáva, skoro ako na trhu. Svet, kde všetkému vieme priradiť numerickú hodnotu. Ešte aj ten SME blog meria popularitu akýmsi zábavným číslom karmy. Super počítače, o ktorých sa nám pred pár rokmi ani nesnívalo, čím ďalej rýchlejšie, s pamätou, že za chvíľu budeme potrebovať nové predpony ku našim jednotkám na ich meranie. A zdá sa, že sa ich prísna binárna logika prenáša aj na ľudí. Svet začíname deliť na jednotky a nuly, všetko je buď true alebo false. Nič medzitým. Aby sme raz nezostali prekvapení, keď odpoveď bude 42.

  • 12. sep 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 208x
  • 66
Cesta najmenšieho odporu

Ivana O'Deen

Cesta najmenšieho odporu

Prečo ráno, keď sa prechádzame, vidíme nádherné korálky rosy na tráve? Prečo keď kvapká kvapka z vodovodného kohútika, tak je okrúhla? Prečo je mydlová bublina vyfuknutá z bublifuku guľatá?  Ano správne, je to kvôli tomu, lebo guľa má najmenšie povrchové napätie. A keďže mechanické systémy sa snažia nadobudnúť stav s čo najnižšou potenciálnou energiou, voľná kvapka kvapaliny samovoľne nadobudne tvar gule.

  • 22. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 493x
  • 13
Nuž čo, asi osprostievam

Ivana O'Deen

Nuž čo, asi osprostievam

Keď som mala 18-násť rokov, tak som bola najinteligentnejší človek na celej zemeguli, čoby, priam vesmíre. Všetko som vedela, všade som bola, všetko som videla a bola som neomylná. Proste dokonalosť sama. Svet (najmä ten mužský ;-)) mi kľačal pri nohách. Súvislosti boli jasné, mali ostré okraje, farby boli dokonalé a ja som bola nad všetkým povznesená. Ale ako roky plynú, farby začínajú nejako blednúť a už ani tie okraje nie sú to, čo bývali. Zrazu začínam vnímať trhlinky môjho pohľadu a nie všetko je úplne jasné. Kde tu sa dokonca objaví aj Zádielská dolina v mojom ponímaní sveta (a vesmíru :-)). A preto si myslím, že čím som staršia, tým som nevedomejšia. Lebo zrazu zisťujem, že už mám len asi štvrtinu vedomostí, čo som mala, keď som mala 18-násť. Keď to pôjde takto ďalej, tak už načisto osprostiem. Lebo s hrôzou zisťujem, že (nech parafrázujem môjho otčima Peťa) všetko je ináč!

  • 27. jún 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 546x
  • 5
reklama
SkryťZatvoriť reklamu