reklama

Sila slova

Na začiatku bolo slovo. Možno bolo a možno nebolo. Jedno je však isté. Svetlo prišlo až po slove. Z toho jasne vyplýva, že Boh bol viac verbálne ako vizuálne založený. Je to celkom príjemné zistenie, lebo aj ja som viac verbálne založená. Tak ma teší, že mám niečo spoločné s Bohom. A kedže Boh bol aj grafoman (súdiac podľa Biblie - slova Božieho), tak to znamená, že bol aj dosť ukecaný. Celkom ako ja.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (22)

Od kedy som sa naučila čítať, tak som sa zamilovala do kníh. Prečítala som veľa kníh rôzneho žánru. Mnoho ľudí tu v Amerike sa diví, akú mám dobrú angličtinu s obrovskou slovnou zásobou. Nuž, je to práve kvôli tomu, že keď som sa presťahovala, tak slovenské knihy sa stali nedostupné. A tak som pokračovala v mojom čítaní v angličtine. Začiatky boli tažké, ale odvtedy som prečítala už zopár kníh. Dokonca som si svoje obľúbené zo Slovenska kúpila aj v angličtine (keď sa dalo). Niektoré knihy sú ešte stále pre mňa tažké. Momentálne mám rozčítaného Tolstého „Vojnu a Mier" a prisámvačku, keď toto dočítam, tak si zaslúžim dáku medailu alebo vyznamenanie :-). Vždy, keď sfilmujú nejakú knihu, tak ostanem z filmu sklamaná. Lebo ani najlepší režisér (sorry Spielberg) nedokáže už vizuálne zopakovať ten obraz, ktorý verbálne vytvorila kniha v mojom vnútornom oku. Len tak pre ukážku:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Knižný opis (neprebraté, vlastná tvorba):

Zaujala ma nádherná fontána na citronádu na jednej oslave. Bola vybrúsená z monolitného kryštálu ľadu. Z vrchu fontány prýštila krištáľovo čistá voda. Tenké pramienky vody, tesne priľnuté k bočným stranám ľadu sa vinuli meandrami dole, aby sa mohli strmhlav vrhnúť na veľké kryštály cukru pri ľadovej základni. Ako olymijskí skokani do vody voľným štýlom, jednotlive pramienky končili svoju púť bizarnými premetmi a akrobaciami. Fontána sa spolu s cukrom pomaly topila, vytvárajúc opáleskujúci roztok sladkej tekutiny, čo sa deltami, ako rieka do mora, vlieval do citrónovej šťavy. Celá fontána stála v nádhernej krištáľovej mise. Za fontánou bol tanečný parket pre svetelné lúče. Fotóny, vrhané o steny ľadového kryštálu rýchlosťou svetla, boli rozprsknuté do priestoru, aby sa vo svojich elementárnych farbách mohli vlniť do rytmu zurčiacej fontány. Poviem Vám, najlepšia citronáda akú som kedy pila.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Myslím si, že vo filme by som si takú fontánu ani nevšimla, a keď, tak by na mňa asi až taký dojem neurobila. Je tiež pravda, že nie všetci ľudia vedia oceniť silu slova a opisu. Mark by pri tomto opise asi len zíval, prípadne by sa spýtal, kde bola pumpa a aký mala výkon :-). Proste tak, ako niečo môže byť pre niekoho umenie, a pre niekoho gýč, tak aj slová znamenajú pre niekoho viac, a pre niekoho menej.

Ľudia sú jediné tvory používajúce artikulovanú reč na svoju komunikáciu. A nie vždy si všetci uvedomia, že sú ľudia, pre ktorých slová majú veľkú silu. A preto by sme mali dbať na to, aké slová vychádzajú z našich úst, zvlášť, ak sú adresované druhej osobe. Pretože slová vedia ublížiť niekedy viac ako fyzický útok. Všetci sme iste vychrlili slová v návale emocií, ktoré nás neskôr omrzeli, lebo nikto nie je dokonalý. A tak práve preto, by se mali snažiť využiť dar reči pozitívne. Iste, hovorme si svoje názory, ale neurážajme druhých ľudí, iba preto, že s nami nesúhlasia. Škaredé veci sa dajú opísať pekne a takisto aj tvrdé názory sa dajú vyjadriť úctivo. Zavisí len na nás, ako ich podáme.

Ivana O'Deen

Ivana O'Deen

Bloger 
  • Počet článkov:  113
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Dieťa šťasteny a večný optimista.Možno zasnený romantik? Zoznam autorových rubrík:  Zo života nevážneFoto-článkyNa rozmedzíMoja rodinaMoje úletyPohľad do duše US tínedžera...iba slováKobyla - filozofTam za vodou v rákosíSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu