reklama

Keď je kôň viac ako zviera

Keď si prečítate môj prvý článok, a potom preletíte nadpisy mojich ostatných článkov, zistíte, že všetci členovia mojej rodiny už majú svoj článok, okrem jedného. Možno si pomyslíte, že to iba znamená, že mi na tomto členovi až tak veľmi nezáleží, ale opak je pravdou. A hoci je to iba obyčajný kôň, má v našej rodine veľmi privilegované miesto.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Ziffhara, moja prvá vlastná kobylka. Arabka, s jemnýmprofilom hlavy, s nežne zamatovými hlbokými očami, s hebkou srsťou, lesknúcousa na slnku, s nekonečne trpezlivou povahou, ktorá veľkodušne odpúšťa našechyby, s plašivo-ohnivým charakterom čistokrvného araba.

Už od detstva som túžila po koňovi a ako som už vysvetlila vprvom článku, táto túžba v časoch socializmu znamenala nedosiahnuteľný sen. Keďsom sa vydala, nemali sme veľa peňazí a držanie koňa nepatrí práve medzinajlacnejšie záležitosti. Ale po troch rokoch, keď Mark videl, ako veľmi túžimpo koňovi, tak mi navrhol, nech si ho teda kúpim. Kupovali sme ju na kreditku :-) aja som si prvý polrok odrábala jej ustajnenie. Mala 5 rokov a za sebou 3mesiace výcviku keď bola trojročka. Zvyšok času bola pastvinový ornament.Napriek tomu, som ju kúpila. Bola nádherná a ja som vedela, že to zvládnem,pretože som osoba trpezlivá. Môžem len skonštatovať, že som sa nemýlila.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď prišla ku nám bývať Brianka, Ziffhara bola katalyzátornášho vzťahu. Tiché, utiahnuté a vystrašené dieťa, sa na jadziarni menilo našpongiu, ochotnú nasávať slová a pocity. Postupne sa mi otvárala, ako kvet privýchode slnka. Začínala na poníkovi, ktorý patrí vlastníkom stajne (pre ichmnohé vnúčatá, čo ich navštevujú) a bola som prekvapená jej talentom. A takpred troma rokmi začala jazdiť Ziffharu exkluzívne a musím povedať, že spolutvoria veľmi pekný pár. Nakoniec aj tento článok píšem na mnohé prosby odBrianky. Brianka je na ňu veľmi hrdá (a právom) a myslí si, že o Ziffharenepíšem preto, lebo už mám Batidu a na Ziffhare mi až tak veľmi nezáleží. Nevievšak pochopiť, že o Ziffhare nechcem písať práve pre to, že je tak blízka môjmusrdcu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ako vidíte, vďačím jej za veľa a preto som tak dlho váhala.Lebo ľudia často na svojich blogoch nevyznávaju lásku svojim zvieratám. Možnopreto, že sa v kútiku duše bojím, že tento vzťah bude v diskusii vysmiaty anecitlivo podupaný. Lebo viem, že mnohí ľudia uvidia iba ploché fotky koňa,možno pekného, ale iba zviera z farmy. A ja som ju dlho nechcela znížiť iba napekného koňa na obrázkoch. Lebo pre mňa je stelesneným symbolom, že každý sen,nech je akokoľvek veľký a zdanlivo nemožný, je hodný nášho snívania. Tiežpreto, lebo ako nemé zviera dokázala urobiť (a ešte stále robí) viac pre môjvzťah s Briankou ako hociktorý študovaný psychológ.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale viete čo? Brianka má pravdu. My vieme, čo pre nás obeznamená a žiadny človek nám to nemôže zobrať. A preto: "Privítajte medzisebou našu krásnu arabku - Ziffharu!"

Obrázok blogu


Som púštnykôň a tak v zime nechcem mrznúť. Tak som si nechala kúpiť túto štýlovú pokrývku.

Obrázok blogu


Nie som krásna z profilu?

Obrázok blogu


Sem tam ma nechajú vyšantiťv aréne.

Obrázok blogu


Pošuškám Ti tajomstvo. Spolu budeme jedenzohraný tím.

A veru neklamala, všaksa presvedčte sami. Ziffhara a Brianka v unisime.

Obrázok blogu


Príprava na drezúru.

Obrázok blogu


Naprv poklušeme.

Obrázok blogu


Potom pocválame.

Obrázok blogu


Potom preskočíme cez kravskú prekážku.

Obrázok blogu


Vyskočíme hore na lavicu.

Obrázok blogu


Zahráme sa na lietajúcu kobylku.

Obrázok blogu


Brianka ma škrabkámedzi ušami, kde to mám najradšej.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu


A ľúbi ma ako koňa :-)

Obrázok blogu


Nakoniec mi dajú aj dobre najesť za dobre odvedenú prácu.

Ivana O'Deen

Ivana O'Deen

Bloger 
  • Počet článkov:  113
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Dieťa šťasteny a večný optimista.Možno zasnený romantik? Zoznam autorových rubrík:  Zo života nevážneFoto-článkyNa rozmedzíMoja rodinaMoje úletyPohľad do duše US tínedžera...iba slováKobyla - filozofTam za vodou v rákosíSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu