reklama

Keď sa tučné prasa vyhovára

Po mojom nadľahčenom článku, kde som sa smelo spovedala zo svojej nadváhy som sa rozhodla napísať ešte jeden. Trochu vážnejší. Aby ľudia pochopili, ako veľmi môžu slovami povedanými bez rozmyslu ublížiť. Obezita je skutočne závažný problém. Ak by nebol, nešlo by na jeho výskum toľko veľa času a peňazí. Ak by to naozaj bolo také jednoduché, tak by nebolo na svete toľko obéznych ľudí a číslo, čo sa hrozivo zväčšuje.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (149)

Ako väčšina ľudív mojej diskusii vtedy skomentovala, a mali pravdu, že celkom so svojou váhounie som spokojná. Žiadny tučný človek nechce byť tučným ani sa nesnaží naschváldostať do štádia obezity. Priznám sa, že som si dôkladne preštudovala blog MiraVeselého o chudnutí. Jeho články sú fantastické, taktiež aj jeho rady. Troškuma mrzí jeho neskorší prístup ku tučným ľuďom. Stal sa dosť neempatickým. Niečov štýle, keď som to dokázal ja, dokážete to aj vy. Možno mu krivdím a možno akočlovek v reále je fajn. Problém je len ten, že každý sa musí boriť s iným problémom,ktorý môže byť oveľa väčší, ako bol ten jeho. Napriek tomu pokukávam po jehoradách, ktoré sú vyvážené a racionálne a pohrávam sa s myšlienkou, že by som tomožno mala skúsiť znova.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ale k napísaniutohoto článku ma trochu ovplyvnil iný Miro s jeho komentom (nie priamo na mňa,skôr tak do pléna) "Cica nežer" a následne komentáre iných diskutérov, ako samy, tučniaci, iba vyhovárame, ale v skutočnosti sme iba lenivé prasce, čo saobžierajú. Toto som napísala súkromne Mirovi, lebo som nechcela rozmazávaťdiskusiu, ktorá bola o niečom inom.

Mirko, máš pravdu v tom, že je tonašou neochotou. Človeku sa totiž často nechce do vecí, v ktorých zlyhal. Mnesa tiež podarilo schudnúť 40kg a pribrala som ich naspäť. Viem, ako sa mi ichpodarilo schudnúť a viem, ako sa mi ich podarilo pribrať naspäť. A viem tiež, žekeď chcem schudnúť znova, tak ma to bude stáť nesmierne množstvo odriekania. Jasom nikdy nepila alkohol ani nefajčila. Ale mám rada sladké. A keď sa mipodarilo schudnúť, tak som si naozaj nemohla nič sladké dovoliť (sladké je premňa spúštač a proste je to ako s drogou, buď všetko, alebo nič - žiadne také, žedám si tri zahryznutia a končím, pre mňa neexistuje). A priznám sa, že somzlyhala práve na tom. Mne ti to nakoniec prišlo tak depresívne, že si nemôžemdovoliť pôžitok z tej čokolády, torty, či krémešu (to vieš, človek nemôže furtlen sexovať ;-D, sem tam potrebuje pôžitok aj z inakade). Ver či never, jedloma ovláda natoľko, že sa mi dvakrát stalo, že sme mali kancelársku narodeninovúpárty, kde som statočne odolala torte, aby som následne zaliezla na záchod arozrevala sa ako malé decko, že mám na ňu takú strašnú chuť a dať si nemôžem.Nakoniec som to raz nevydržala a pokúšam sa zmieriť s tým, že modelka Twiggy zomňa určite nebude.
A prečo Ti to píšem? Lebo práve tento koment, cica nežer, ma vie dosť rozhodiť.Ja viem, nie je to tvoj problém, je to môj problém, iba som to potrebovalavyventilovať. Tak prepáč.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Problém je ten, že všetci nám tvrdia, žeobezita je čisto fyzikálna záležitosť typu príjem, výdaj. Vraj jednoduchá rovnica. Áno, mali by celkom pravdu, ak by ľudia bolimechanické stroje. Ale oni nie sú. Najväčšou, a často najviac zanedbanou položkou tejto rovnice je práve psychologická stránka chudnutia. Stres, ktorý zažíva človek, čo chudne, je často oveľa vyšší, ako si vie mnoho ľudí predstaviť. Apreto človek skúsi raz, dvakrát, zlyhá a začne sa podvedome brániť (vyhovárať).Však kto sa chce cítiť ako porazený.

A ono toho stresu bolo pri tomchudnutí veľa. Bola som doslova obsesívna. Všetko jedlo, čo som jedla som vážila,merala, zapisovala. Tiež som sa vážila 3-krát týždenne (neskôr denne a ešteneskôr dvakrát denne). A neviete si predstaviť ten strašný pocit, keď celý týždeňpoctivo všetko dodržujete, odriekate si, cvičíte a postavíte sa na váhu a tamje kilo viac. A ja som bola v takom duševnom rozpoložení, že som si sadla vedľaváhy a revala. Chudák Mark, iba stál nado mnou, snažil sa ma utešiť, ale veľatoho nezmohol. Trvalo mi dva roky schudnúť tých 40 kíl a to som stále ešte mala79 kíl a teda podľa tabuliek nadváhu. Koľko som sa za tie dva roky skutočnenarevala nevie nikto, ani Mark, lebo často som sa utiahla preč, aby ma nevidel.Pri 79 kilách sa ručička zastavila, na dlho. Myslím si, že Mark sa na mojetrápenie už nemohol pozerať, a tak keď prišiel zlom a ja som sa na to celévybodla, tak ma veľmi ani neprehováral. Naopak, dnes mi stále hovorí, ako veľmima miluje a ako sexi pre neho stále vyzerám. Pretože pre moju duševnú rovnováhuje prospešnejšie sa zmieriť s nadváhou, ako žiť v takom pekle. Pretože na to,aby som schudla a zostala na tej váhe, tak si v živote nebudem môcť dať ŽIADNEz mojich obľúbených jedál. A to je pre mňa skutočne ekvivalent pekla.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tiež mi bolo vytknuté mojezdravie. Nuž áno, ja si uvedomujem, že obezita má dôsledky na naše zdravie.Momentálne nemám žiadne problémy a dúfam, že tým, že som relatívne aktívna a žesa stravujem relatívne zdravo (jem veľa rýb, chudé mäso, surovú zeleninu aovocie vo veľkých množstvách), že to takto ešte dlho vydrží. Hovorím relatívne,lebo v skutočnosti to nie je dosť na schudnutie, ale môže to byť dosť na udržaniezdravia. Pretože, keď si vezmeme, že stres vplýva veľkým podielom na našezdravie, tak momentálne mám oveľa menej stresu, ako keď musím strážiť každúkalóriu a vážiť každý gram jedla (žial ináč to nejde, aspoň teda pre mňa). Apreto sa Vás pýtam, čudujete sa nám, že sa vyhovárame? Viete si vy predstaviťtakýto život pre seba. Dokážete byť na seba prísny navždy, na celý život?Priznám sa úprimne, keby som to mala v povahe, tak sa dám na dráhu asketickéhomnícha, čo si odopraje všetky životné pôžitky a spí na holej zemi niekde vjaskyni.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tiež netrvdím, že existujú ibavysmiate bacuľky a štíhle mrzuté baby. Mám priateľky, čo sú štíhle, a nesojíich to nič. Nemusia kontrolovať svoj príjem (či už kvôli tomu, že prirodzene nemajúchut na sladké, či mastné, alebo vďakarýchlemu metabolizmu) a sú to super baby. Posmejeme sa, požartujeme. Proste, akbyť štíhlou je pre nich prirodzené, tak žiadnym stresom z chudnutia netrpia.To len na margo jedného komentu v diskusii ku mojej spovedi.

A preto nabúduce, keď uvidítetučného človeka, zdržte sa prosím znechutených ksichtov a komentárov ovyplavených veľrybách, či lenivých tlstých prasatách. A už rozhodne imnedávajte nevyžiadané rady a lekcie o tom, aké je to jednoduché schudnúť.Viete, ono možno my vyzeráme ako tie hrochy, ale rozhodne máme na sebe oblečenúcitlivú človečiu kožu.

Ivana O'Deen

Ivana O'Deen

Bloger 
  • Počet článkov:  113
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Dieťa šťasteny a večný optimista.Možno zasnený romantik? Zoznam autorových rubrík:  Zo života nevážneFoto-článkyNa rozmedzíMoja rodinaMoje úletyPohľad do duše US tínedžera...iba slováKobyla - filozofTam za vodou v rákosíSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu